![image]()
![image]()
Sokan úgy tudják, hogy a parfümöt Párizsban, Versailles virágzásának idején találták fel a fürdetlenség elkendőzésére, ám a valóság az, hogy törénete több mint 5000 éves múltra vezethető vissza.
A szó, a per fumum latin eredetű szóból származik. Jelentése: füstön át.
A tömjén bódító illatát az áldozatok bemutatásakor elkábításra, más tudati szint eléréséhez alkalmazták, a parüm történetének kezdetekor.
A bódítás funkciója a mai napig nem változott, csupán az áldozat szó nyert új értelmet a hódítás nevében.
Parfüm típusok:
– Eau de Parfum a legtöményebb, átlagosan 15-20%-ot tartalmaz az aroma összetevőkből.
– Eau de toilette-nek 5-15 %-os a tartalma.
– Eau de Cologne a leghígabb, 5% körüli aránnyal.
Illatösszetételük alapján, a következő csoportok a leggyakoribbak: virágillat, citrusfélék, orientális azaz keleti, gyümölcsillat, fás illat.
![image]()
![image1]()
A nagy parfümimádók szerint, az a tökéletes, ha három különböző illat van a birtokunkban.
– Kell egy nappali illat, ami kevésbé hivalkodó, lágy és visszafogott.
– Ugyanakkor kell egy éjszakai, vagy alkalmi megjelenésre alkalmas, figyelem felkeltő, erősebb, fűszerezettebb változat.
– Végül pedig szükségünk van egy hódító, mámorító, egyedi illatra is, azokra a bizonyos alkalmakra… 🙂
Vannak akik parfümmániások és versenyt űznek a legtrendibb illatok begyűjtéséből és létezik a másik csoport, akik egy megszokott illatra esküsznek.
-Én az utóbbi táborba tartozom, ugyanis majd tíz évig egy illatot használtam. Egy nagyon fás, energikus, friss illatot a fehér KENZO-t. Imádtam, de idővel megváltoztam… Más dolgok lettek fontosak az életemben, érettebb lettem, és ez átformálta az ízlésemet.
Tulajdonképpen a hűs, kissé fanyar illat az maradt… Nem váltottam hirtelen rózsa, vagy rezeda világába, de lágyabb, selymesebb illatot választottam magamnak. Ez a parfüm: Giorgio Armani Acqua di Gioia.
Nekem Ő az életem illata már öt éve. Viselem itthon, vásárláskor, munkában, különleges alkalmakon… tehát az élet minden pillanatában. Ez vagyok én, Őt SZERETEM! 🙂
![image]()
Természetes dolog, hogy a kor előrehaladtával ízlésünk is változik. De valahogy ösztönösen megérezzük, hogy mi illik hozzánk, mely illatcsaládból válogassunk.
Ha te mégis azok közé tartozol, akik még nem találták meg életük illatát, akkor ne csüggedj! Van megoldás!!! 🙂
![image3]()
A parfümgyártó cégek, persze minden érzékszervünkre kívánnak hatni egy-egy reklámkampány alkalmával. Szépséggel, hangulatokkal, életérzéssel, olykor pedig szupersztárok képeivel bombáznak minket a meggyőzés reményében.
– Én azt javaslom, hogy ne dőlj be a kampányoknak. Hallgass inkább egy profi tanácsaira!
![image1]()
![image4]()
Zólyomi Zsolt, másnéven a magyar orr, szerint a tökéletes illat kiválasztása gondos körültekintést igénylő, mélyreható folyamat kellene, hogy legyen. Minden egyes illatkompozíció teljesen különböző módon teljesedik ki minden ember bőrén. Egy illattal való megismerkedés időigényes folyamat.
Íme a tökéletes választás folyamata:
1. A parfümériában nekünk tetsző illatokat permetezzük egy-egy tesztcsíkra.
2. A parfüm igazi illata 6-8 óra múlva válik érezhetővé. Vigyük haza a tesztcsíkokat és otthon nyugodt körülmények között ismerkedjünk az illatokkal.
3. Másnap menjünk vissza a parfümériába az 5-8 versenyben maradt illattal és fújjuk a bőrünkre. Így fog kiderülni, hogy az illatkomponensek valóban harmonizálnak-e a saját bőrillatunkkal.
4. Lehetőleg másnap, de leghamarabb 8-9 óra múlva menjünk vissza megvásárolni az illatot.
“-Használjuk észrevehetően, de visszafogottan az illatunkat!”
![image]()
-Bízom benne, hogy tetszett a mai írásom, és segítségedre voltam az életed illata kiválasztásában. 🙂
Ha van kedved, akkor nézd meg Tom Tykwer 2006-os, A parfüm: Egy gyilkos története című filmjét, a korai kreátorok titkos világáról.
![image]()
A Parfüm ( hivatalos előzetes)
Ha tetszett a bejegyzésem, iratkozz fel blogkövetésre a jobb oldalon található felületen. Követni tudsz a Facebook, illetve Instagram oldalamon is!
***
Forrás: wikipedia, etanolmagazin.hu, touch.femina.hu, noiportal.hu, rcews.hu, chanel.com, giorgioarmani.com, videa.hu, dior.com, yvessaintlaurent.com, dolceandgabbana.com, gucci.com, chloé.com